Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Les jeux proposés permettent aux élèves d’apprendre en s’amusant, tout en développant leur réflexion et leur coopération.

Des activités créatives avec le principe du recyclage s’organisent.

Un programme d’activités riches, variées et adaptées aux jeunes élèves.

Pendant que les PS et certains MS se reposent, les grands de maternelle sont répartis sur des ateliers de leur choix. Un éventail d’activités est proposé: Lectures, bricolage, dessins créatifs, coloriages, jeux sportifs collectifs, jeux de sociétés….

L’alternance entre moments calmes, modélisations, jeux de société, activités manuelles et moments dynamiques permet de créer un équilibre favorable à chaque élève.

Ces activités contribuent à canaliser leur énergie, à favoriser leur expression créative sous diverses formes, et à les préparer à revenir en classe à 14h05 dans de bonnes conditions.

Elles sont organisées dans un cadre structurant et apaisant, elles soutiennent leur épanouissement et leur engagement, en favorisant un environnement propice à l’apprentissage.